יום ראשון, 23 ביוני 2013

עיצוב קיר זיכרון

"לעולם אשא עימי את היותי רצויה אצלך.."

כשגרתי בקליפורניה הכרתי לראשונה את יום הזיכרון האמריקאי "The Memorial day"  והתפלאתי לראות יום שכולו חגיגות, חברים נפגשים לברביקיו, כל החנויות מפרסמות סיילים מטורפים וכולם שמחים. קצת היה לי מוזר לראות יום שמח ביום שאמור להיות עצוב, אז שאלתי את המקומיים "מדוע הם שמחים ביום שכזה?" וקיבלתי תשובה מאוד יפה שאימצתי לעצמי מאז: "איננו מתאבלים על המתים אלא חוגגים את החיים וזוכרים את אלו שבזכותם יש לנו את ההזדמנות להנות מהחיים". 
מהמקום הזה בא העיצוב הבא:

לקוחה ושכנה מדהימה שלי ביקשה לעצב קיר בכניסה לזכר אימה ז"ל שנפטרה ממש לאחרונה, לאחר מלחמה קשה בת שנתיים במחלה שכולנו כבר מכירים.

היא הראתה לי שתי תמונות מקסימות שהיא פיתחה על קנבס:  בתמונות אמא שלה בצעירותה מנשקת אותה כילדה בשנת 1983 באילת. אלו שתי תמונות שאמא שלה מאוד אהבה והזכירו לה ימים טובים.

היה לנו חשוב שהתמונות יקבלו קיר מיוחד, לא בולט מדי או דרמתי, אבל עם משמעות ושיהיה בו משהו שיזכיר את המושב שבו הם גדלו.

אז החלטנו על משהו שקט ונעים שיעלה חיוך וזכרון בכל פעם שמסתכלים עליו:
החלטנו על מדבקת קיר כמשפט מעל הקנבסים, שיתנו מעין "כותרת" לתמונות.
הלקוחה בחרה משפט שתמיד הדהד אצלה בראש והזכיר לה את אמא: " לעולם אשא עימי את היותי רצויה אצלך".

צבענו את הקיר בצבע משלים לרקע הבית (בהמשך לקיר רואים את המטבח עם חיפוי אבנים אפורות יפיפיות ולכן בחרנו בגוון אפור תואם).

ולהשלמת המראה עיצבתי לה בית מעץ, מלא צבעוניות שיוסיף לקיר חיים, יתאים לגוונים האדומים המבצבצים מהתמונות ויעלה חיוך בכל פעם שמסתכלים עליו.

כל אלו יחד יצרו קיר נעים שמעלה דמעה וחיוך גם יחד.
"יהי זכרה ברוך"


 עיצוב: דולי דויטשר


את מדבקת הקיר יצרתי בעיצוב אישי עם פונט קליל ב"כתב" במכונת הסילואט שלי (הנה לינק למכונת הסילואט 
למי שלא מכיר) . העדפנו מדבקה בצבע לבן על מנת שהיא תהיה שם אך לא תבלוט יותר מדי.




את הבית מעץ יצרתי מחומרים שחלקם קניתי בחנות היצירה (ויטרינה באם הדרך) וחלקם מחו"ל וההשראה מהספר "סדנה פרטית" של דנה ישראלי. היה לי חשוב שיהיה לבית גג אדום, ציפור לבנה וקצת ירוק. את כל השאר התאמתי לאלו.

הנה הלפני והאחרי: