יום שלישי, 22 באפריל 2014

לעבוד בפיג'מה - עיצוב המשרד הביתי שלי


השנה לקראת פסח החלטתי ש"הסנדלר לא הולך יחף".
את כל הבית עיצבתי חדר אחר חדר כשעברנו לבית, אך חדר (או יותר נכון חצי חדר..) המשרד שלי נשאר כאוסף רהיטים מדירות קודמות (אפילו כאלו מהימים שהיינו סטודנטים בתואר הראשון), שלא התאימו לשום מקום בבית, אך מצאו תפקיד בחדר המשרד. מיותר לציין שלא היה שום קשר ביניהם או איזשהו קשר לעיצוב בכלל.
איכשהו לקראת פסח הרגשתי שהחדר "חונק אותי", אין בו מקום לכלום, הוא עמוס ומבולגן בעיניים וקשה לי מאוד לעבוד בו. אחרי הכל זה החדר שאני מבלה בו את רוב שעות היום (ולעיתים גם בלילה..) ומפיקה בו את מירב היצירתיות שלי בשביל הלקוחות, אז החלטתי שהוא חייב שינוי רציני לקראת החג.

גייסתי את בעלי המדהים לעניין, עשינו רשימה של כל מה שחשוב בחדר וזקוק למקום, כל תפקוד של כל מכשיר וכמה מקום הוא צריך, חיבורי חשמל נוחים, מידות לרהיטים שהחדר יכול להכיל, שילובי צבעים וחיפשתי ברשת את כל ההשראות לאחסון פונקציונלי, נגיש ונוח למשרד ביתי.
עם רשימה מסודרת של פריטים שהחלטנו עליהם מראש, ניגשנו לאיקאה והתחלנו להעמיס לרכב את כל הדברים (החלק הכייפי הראשון..:-) ). 
בהמשך תוכלו למצוא רשימה ואף סיכום כולל של ההוצאות.

לפני הרכבת הרהיטים סידרתי את החדר, הוצאתי ותרמתי כל מה שלא הייתי זקוקה לו. בין הדברים מצאתי כל מיני פריטים שכבר שכחתי שיש לי ושאפשר להיות יצירתיים ולמצוא להם שימוש כמו מדבקת לוח גיר, פס מגנטי, שדרוג לוח שעם ועוד. 

פתאום אני מבינה שמאז שעיצבתי את המשרד, אני הרבה יותר אנרגטית, יצירתית והעבודה והלקוחות זורמים בקלות. אין ספק שזה בזכות העיצוב החדש :-)

אז בלי להוסיף הרבה מילים: 
התוצאה הסופית, הדרכות  DIY לדברים יצירתיים וסיכום ההוצאות:

כך היה נראה חדר המשרד לפני:




וכך אחרי:

על מנת להגדיל את החלל בחרנו רהיטים לבנים, שולחן צר וארוך עם שני מקומות ישיבה, מקום למחשב שלי, למסך הגדול, למכונת התפירה ולמכונת הסילואט שלי. כל אחד ואחת מהם חשובים לי מאוד ולכן הקצתי מקום של כבוד לכל אחד מהם.
בנוסף, היה לנו חשוב שמדי פעם כשבעלי עובד מהבית, ניתן יהיה להזיז הצידה את מכונת התפירה ומתפנה מספיק מקום ללפטופ ולישיבה נוחה.






לוח גיר לתכנון השבוע:

תוך כדי סידור החדר, מצאתי מדבקת לוח גיר שהזמנתי מחו"ל כבר מזמן ולא מצאתי לה שימוש. החלטתי ליצור לי לוח סידור שבועי שבו אוכל לתכנן את השבוע שלי ולראות בכל רגע נתון מתי אני יכולה לקבוע פגישות בלי להסתכל בנייד כל הזמן. 



במכונת הסילואט שלי יצרתי מדבקות ויניל לבנות לימי השבוע:








סימנתי מידות וחתכתי במדוייק ככל האפשר, שבעה ריבועים לימי השבוע ושבעה מלבנים לכתיבת התיכנון השבועי.
ניתן לכתוב על הלוח עם גירים או עם טושי גיר הנמכרים בחנויות יצירה (חסרון אחד בטושים הוא שעל מנת למחוק את הכתוב יש להשתמש באלכוהול או בחומר הכחול לניקוי חלונות וזה קצת קשה, אך בהתחשב בכך שזה רק פעם בשבוע , זה לא נורא).

מהשאריות חתכתי עיגולים ע"י חותכן עיגולים והדבקתי על קופסאות אחסון הפזורות על המדפים בצידו השני של החדר מאחורי הדלת.
אלו מדפי גבס שבעלי המוכשר בנה לי בחדר קצת אחרי שעברנו לבית במקביל להדבקת הטפט והצבעים שבהם הלבשתי את הקירות. עכשיו גם סידרתי עליהם את הציוד בקופסאות מסודרות ומתוייגות שקניתי באיקאה.





ליד עמדת המחשב שלי היה לי חשוב ליצור כמה דברים פרקטים ושעדיין יראו יפים. בשיטוטי בפינטרסט נדלקתי על מתקן העטים של איקאה (שבמקור מיועד לכלי מטבח ובאמת נמכר במחלקת כלי המטבח באיקאה), אני החלטתי שהכוסות יהיו דווקא עציצי התחרה שנמכרים במחלקת הגינון של איקאה. כך כל כלי הכתיבה וכלי החיתוך שלי זמינים ולא תופסים מקום על השולחן.





על המתקן תליתי גם כדור תמונות שהיה לי ממזמן שבתוכו הדבקתי מדבקות מקסימות מתוך ספר המדבקות של מיקוש  (אחד הספרים השווים למדבקות מהממות) עם המילים שאני הכי אוהבת לקרוא כל בוקר :
LIVE  LOVE  LAUGH

זהו ספר המדבקות:






גם הקלסרים זכו לתיוג מספר המדבקות המקסים הזה



לוח השעם באותו הקיר קיבל שדרוג והתעטף בבד פסים תכלת תואם (בעזרת אקדח סיכות)  במראה נקי ונעים:





סדר במטענים:
אחד הדברים שתמיד ראיתי בפינטרסט ורציתי לעשות במשרד הוא סידור חוטי ההטענה למיניהם בעזרת מחזיקי דפים משרדיים. אז השגתי לי כאלו גדולים, לוח עץ שצבעתי בלבן וביקשתי מבעלי שיחבר את קרש העץ עם ברגים מתחת לשולחן. פשוט גאוני !!  כל חוטי ההטענה לפלאפונים ולמחשבים עומדים להם בצורה מסודרת ונגישה לצד השולחן. מתחת לשולחן ליפפתי את חוטי החשמל לרגל השולחן האחורית בעזרת אזיקונים והדבקתי מדבקה לכל חוט חשמל שעליה כתבתי לאן הוא שייך - למען הסדר הטוב :-)





ס




כשעשיתי את הרשימה לדברים שצריכים מקום, שמתי לב שאני מניחה את התיק שלי תמיד ליד המחשב על הרצפה או על הכסא. כי תמיד אני צריכה משהו מבפנים כשאני במשרד ולכן דאגתי לכך שיהיה לי מתלה חזק לתיק שתמיד יהיה לידי. פתרון פשוט ויעיל לצמצום הבלאגן וההרגשה הטובה.





בקיר הימני בחרנו ארונית עליונה צרה ובין הכסאות מגירות ארוכות מאוד, המכילים הרבה מקום אחסון לכל הציוד המשרדי שלנו. 
אני מאוד אוהבת לתת לרהיטי איקאה טאץ' קצת רך ולכן התקנו לארונית שתי ידיות מיוחדות בצבעים רכים המתאימים לחדר. ידיות כאלו ניתן לקנות ב 10 ש"ח לידית בחנויות עיצוב בסגנון כפרי והן מוסיפות הרבה חמימות.



בחרתי מנורת אהיל בד מיוחדת שנותנת רכות למראה המשרדי של החדר ווילון לבן חצי שקוף בדוגמא עדינה. במקור רציתי וילון גלילה עם דוגמא מיוחדת שאיקאה כבר לא מוכרים, אז קניתי את הוילון הזה שמגיע כחלק אחד ארוך באיקאה, חתכתי אותו לשניים ותפרתי שני חלקים זהים שיתחברו למראה של וילון אחד. התוצאה יצאה יפה ונעימה :-)





גם פס מגנטי מצאתי בתוך כל הבלאגן ששרר בחדר והחלטתי שהוא ימוקם מתחת לארונית כמקום לתליית דברים חשובים שצריך לטפל בהם. מיד חשבתי ליצור לו מגנטים בצורת כפתורים משאריות בדים שהיו לי והתאימו לאווירת המשרד.
את המגנטים יצרתי מכפתורים גדולים שניתן לעטוף בבד בעזרת כוסית סיליקון מיוחדת (אני בדר"כ יוצרת מהם קוקיות כפתורים מדליקות לילדות, אך כאן הסרתי להם את הלולאה האחורית ובעזרת דבק חם הדבקתי להם מגנטים שניתן לקנות בחנויות יצירה). את הכפתורים וכוסית הסיליקון ניתן להזמין מהאינטרנט.

וקיבלתי פס מגנטי מדליק ושימושי :-)







כמה זה עלה לנו?
הרבה לקוחות שואלים אותי מה יהיה בערך גובה ההוצאות שלהם לעיצוב חדר או סלון. אז קודם כל זה תלוי מה נקודת ההתחלה שלנו, כלומר מה יש היום בחדר שאפשר להשתמש בו ומה צריך להוסיף?!

פה סיכמתי לכם בערך כמה עלה עיצוב המשרד שלי ואולי זה יתן לכם מושג לגבי החדר שלכם:
מאיקאה :
ארונית עליונה - 525 ש"ח
משטח שולחן - 245 ש"ח
רגלי שולחן -  100 ש"ח
מגירות שולחן - 425 ש"ח
מנורת אהיל - 190 ש"ח
מתקן כלי כתיבה - 90 ש"ח
עציץ מלאכותי כולל בסיס - 40 ש"ח
וילון ומוט תלייה - 114 ש"ח
5 קופסאות אחסון שקופות - 45 ש"ח

מחנות פרזול:
מתלה תלייה לתיק   - 30 ש"ח
2 ידיות לארונית - 20 ש"ח

מאופיס דיפו :
מעמד מחשב - 40 ש"ח
משטח לעכבר - 30 ש"ח

סה"כ: 1894 ש"ח


מאז העיצוב החדש רק אנרגיות טובות נכנסות לכאן ואני נכנסת למשרד כל בוקר עם שוקו חם וחיוך :-)


אם גם אתם מעוניינים ליצור שינוי בבית שיכניס אנרגיות טובות, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר.
דולי דויטשר
עיצוב פנים, הום סטיילינג & DIY
054-4417053

10 תגובות:

Unknown אמר/ה...

הי דולי, המשרד נראה מקסים. מאחלת לך עבודה נעימה בו, והמון הצלחה, סיגל.

Anat (anat15) אמר/ה...

יופי של משרד ארגנת לעצמך! גם בעלי כבר משגע אותי להחליף את העיצוב של חדר העבודה/ חדר מחשב/ חדר שכל אחד נכנס וחושב שהוא שלו...
בהחלט יש כמה רעיונות לאמץ.
רציתי לשאול לגבי מוט הוילון מאיקאה- לא ממש הצלחתי לראות בתמונה מאיזה סוג הוא. האם זה הסוג שיש בו מסילות נעות והוילון מתחבר אליו בסקוטש?

ענבל שריד - מאיירת ספרי ילדים אמר/ה...

דולי אהבתי מאוד את המהפך שעשית למשרד שלך!
איזו יצירתיות! תודה על השיתוף וההשראה

ענבל שריד - מאיירת ספרי ילדים אמר/ה...

וואו דולי ממש אהבתי את המהפך שעשית למשרד שלך!
היצירתיות והרעיונות ממש מעוררי השראה תודה על השיתוף

דולי דויטשר - עיצוב פנים, הום סטיילינג & DIY אמר/ה...

תודה לכולכן :-)
ענת: המוט של הוילון הוא מוט לבן ורגיל. אני גזרתי את הוילון לשני חלקים שווים ותפרתי קיפול להכנסת המוט בכל אחד מהחלקים.

צוק יונית אמר/ה...

מקסים, יצירתי, אהבתי מאוד!!

יעל אמר/ה...

החדר יצא מהמם! הרעיונות מעולים וחכמים, שדרוגים קטנים שמוסיפים המון. אפשר הסבר לגבי הכפתורים והכוסית סיליקון? איך עובדים עם זה?

מימס mimms אמר/ה...

עשית שיפוץ מדהים .אהבתי את שילוב היצירתיות שלך בתהליך.
הלוח הגירי משגע,אפשר לדעת באיזה פונט השתמשת לחיתוך האותיות?
הצבע הלבן משרה רוגע ואין ספק שכייף לעבוד בחדק כזה.
תהני .

יפית כחלון אמר/ה...

פשוט מקסים, עושה לי חשק לסדר כבר את ערמת הגבבה שנקראת חדר היצירה שלי... ופירוט העלויות מוכיח שאפשר לעשות דברים גם בלי להשתגע. בהחלט שווה את ההוצאה. ואין לתאר כמה כיף להכנס לחדר ולעבוד כשיש מקום נעים לעבוד בו. סחתיין עלייך!

דולי דויטשר - עיצוב פנים, הום סטיילינג & DIY אמר/ה...

תודה :-)

יעל: הנה סרטון שמסביר איך משתמשים בכוסית הסיליקון לריפוד הכפתורים:
http://www.pinterest.com/pin/266345765432694358/

מימס: הפונט לחיתוך האותיות הוא : BN Sharon Bold